СофтУниада 2016

Включи се в “СофтУниада 2016” и ни покажи колко добър програмист си! Предизвикваме те да се докажеш като разработиш свое уеб, мобилно или софтуерно приложение или дойдеш да премериш сили със задачите ни в конкурса по състезателно програмиране

Представи се в най-добрата си светлина, за да спечелиш една или повече от чудесните ни награди или да дадеш старт на кариерата си в софтуерната индустрия!

Ще имаш възможност да работиш по проекта си сам или в екип с приятели, както и да се състезаваш с достойни противници в битката с алгоритмичните задачи!

Класиране, задачи, решения

Победител в СофтУниада 2016 (състезателно и приложно програмиране)

  • Награда “Софтуниадец за 2016 г.” и лаптоп “Правец 64M” печели Александър Тонев Кръстев (на 15 г. от Варна)
  • проект: Judge System – автоматизирана тестова система за онлайн състезания по програмиране
  • резултат от състезателно програмиране: 765 точки (от 1000)

Победители в категория “състезателно програмиране”, старша възраст (16+)

Победители в категория “състезателно програмиране”, младша възраст (до 16г.)

Победители в категория “уеб разработка”, старша възраст (16+)

  • Първо място печелят Константин Димитров Геров (18 г. от София) и Боян Асенов Асенов (20 г. от София) с проект Intervio – платформа за онлайн интервюта
  • Второ място печелят Вилиян Петров Василев (16 г. от София) и Цветомир Николаев Маринов (16 г. от София) с проект Spyfer – шпионско Android приложение за родителски контрол
  • Трето място печели Светлин Илиев Йотов (18 г. от Ботевград) с проект Timeline Time Tracker – система за управление на проекти, задачи и служители
  • Специална награда от SAP Labs печели Християн Невелинов Христов (на 17 г. от Ловеч) с проект Deliver IT – софтуер за куриерски услуги

Класиране в категория “софтуерна разработка”, старша възраст (16+)

  • Първо място печели Емил Емилов Крумов (на 17 г. от Пловдив) с проект Flashcycle – скенер за идентификация на материя
  • Второ място печели Радостин Николаев Емануилов (на 16 г. от Шумен) с проект SkyKey – Android приложение за търсене на съзвездия по снимка
  • Трето място печели Радослав Данаилов Бонев (на 17 г. от Трявна) с проект Social Reminder – Android приложение за комуникация е екип
  • Специална награда от UbiSoft печели Тайфун Мехмед Хамди (на 18 г. от Хасково) с проект Ayrobo – Arduino базирана кола-робот с управление през телефон

Класиране в категория “уеб и софтуерни проекти”, младша възраст (до 16 г.)

  • Първо място печели Звездин Борисов Бесарабов (на 15 г. от София) с проект Steam Summer Sales Simulator – многоплатформена игра за компютри, телефони и таблети
  • Второ място печели Бисер Пламенов Атанасов (на 15 г. от Сливен) с проект GoPro Camera Control – софтуер за управление на камера през телефон
  • Трето място печели Ивелин Светлозаров Стоянов (на 15 г. от Костенец) с проект Intelligent Planting System – интелигентен парник базиран на Ардуино

Общо класиране

Състезателно програмиране – задачи и решения

Регламент и участие

“СофтУниада” е конкурс по състезателно програмиране и разработка на софтуерни проекти за ученици и студенти от цяла България. За участие в СофтУниада, има две възможни категории. Можеш да се регистрираш за участие за една от двете или и за двете:

Състезателно програмиране – участниците в тази категория ще се изправят срещу 10 задачи, които трябва да решат в рамките на 5 часа, с автоматично оценяване в реално време (с judge система). Участието е индивидуално, като може да се използват всякакви материали по време на състезанието: книги, учебници, Интернет ресурси. Състезанието ще се проведе на 9 януари 2016 г. в СофтУни. Препоръчително е да си носите личен лаптоп, на който да работите. Изтеглете детайлния регламент за СофтУниада – състезателно програмиране и ръководството за използване на SoftUni Judge системата. Примерни задачи за подготовка: вариант #1, вариант #2.

Уеб / софтуерна разработка – участниците разработват уеб / софтуерни приложения и предават URL към приложението + кратко описание на проекта (презентация) + линк към сорс кода (например в GitHub). В тази категория попадат уеб приложениямобилни приложения, настолни приложения, вградени системи и друг вид софтуерни разработки. Могат да участват отбори до няколко души, но се допуска и индивидуално участие. До финала се допускат най-добрите проекти във всяка категория, селектирани от журито. Представяне и защита на живо проектите от тази категория ще се състои на 10 януари 2016 г. Изтеглете детайлния регламент за СофтУниада – уеб и софтуерна разработка и шаблон за документация на проектите. Примерни проекти за ориентация: вариант #1вариант #2.

Възрастови групи

  • Младша възрастова група – до 16 години
  • Старша възрастова група – над 16 години

Забележка: позволява се в отборите да има участници от двете възрастови групи, като ако един от членовете на отбора има навършени 16 г., отборът се състезава към старшата възрастова група.

Награди

Награди от партньорите на СофтУни и състезанието

  • 2 дрона за победителите от категория „Състезателно програмиране“
  • 3 парични награди по 400 лева за победителите от категория „Уеб и софтуерна разработка“
  • Работа и стажове в софтуерни компании за най-изявените участници
  • 1-годишен безплатен абонамент за ucha.se
  • Безплатен хостинг от SuperHosting.BG
  • Видео игри от Ubisoft
  • Тениски за всички участници
  • Сувенири и подаръци за всички участници

Награди от СофтУни

  • 10 стипендии за безплатно образование в СофтУни
  • Сертификати за всички победители в състезанието
  • Купи и медали за всички победители в състезанието

Специална награда „СофтУниадец“

  • Лаптоп за най-добре представил се участник по време на двата дни от състезанието

Регистрация

СофтУниада те предизвиква да покажеш колко си добър в състезателното програмиране и софтуерната разработка!

Регистрацията се извършва през сайта на СофтУни и е отворена до 20 декември 2015 г. включително. След като се регистрираш, ще получиш email с допълнителна информация за това, което ти предстои.

Включи се в СофтУниадата от тук:

Програма

9 януари 2016 г. (ден 1)

Официално откриване на СофтУниада 2016.

  • Приветствие от д-р Светлин Наков, съосновател на Софтуерния университет. Приветствия от организатори, спонсори и официални лица.
  • Разяснения по правилата на състезанието.
  • Състезателите получават 10 задачи, които трябва да решават за 5 часа.
  • Първите 5 задачи са по-лесни (подходящи за ученици младша възраст), а останалите – по-трудни (за по-големите и по-опитните състезатели).
  • Оценяването и класирането стават в реално време в judge системата на СофтУни.
  • СофтУни и ролята му в съвременното ИТ образование за ученици и студенти.
  • Кафе пауза
  • Обучителни ресурси със свободен лиценз за учители и преподаватели.
  • Кафе пауза
  • Свободна дискусия за училищното ИТ образование.
  • Коктейл и неформални контакти.
10 януари 2016 г. (ден 2)

Класираните за финалите отбори защитават на живо своите проекти.

Защитите се извършват паралелно в три зали преди три различни журита:

  • Проекти на отбори до 16 години
  • Уеб проекти (над 16 години)
  • Софтуерни проекти (над 16 години)

Лектор: Съби Ангелов, Project manager, Nemetschek Bulgaria

Лектор: Arman Gal Client, Department Manager Playtech Bulgaria Ltd.

Практическа работилница по бази данни за напълно начинаещи.

  • Много кратко въведение в релационните бази данни и MySQL.
  • Създаване на таблици, връзки и въвеждане на данни в MySQL.
  • Писане на SQL заявки в MySQL.

Как протича работилницата?

  • Участниците в работилницата по бази данни получават достъп до MySQL сървър с предварително подготвена среда за работа.
  • Преподавателите предоставят ръководство (tutorial) за практическите упражнения, където са разписани всички стъпки с подробни обяснения и screenshots.

Необходим софтуер

  • Препоръчително е да си инсталирате предварително на собствения лаптоп MySQL Community Server и MySQL Workbench.
  • На настолните компютри в учебната зала ще е инсталиран и подготвен всичкия необходим софтуер за работилницата по бази данни (ако не си носите лаптоп).

Обяд за участниците и присъстващите от втория състезателен ден в кафето на СофтУни и във фоайетата около учебните зали.

  • Награждаване на победителите в СофтУниада 2016 от двата състезателни дни, връчване на медали, купи, грамоти, парични и предметни награди.
  • Обща снимка на победителите.
  • Обща снимка на всички участници, присъстващи на награждаването.

Неформални контакти, коктейл и нетуъркинг в кафето и около учебните зали на СофтУни.

Важно: За всички участници ще бъде осигурен безплатен обяд на 10 януари.

Допълнителни забавления

Влез в играта с Playtech

Новото име на забавлението се нарича Codescape – първата ИТ мобилна escape стая на Playtech България. Ако си любител на загадките, имаш логическо мислене, наблюдателен си и търсиш нови предизвикателства, тази игра е точно за теб. Ще разполагаш само с 15 минути, за да решиш всички пъзели и загадки. Бързината и екипната работа са от значение за успеха ти в играта. Събери екип до четирима души, влезте в Codescape, открийте всички послания и насоки закодирани в стените и излезте като победители.

Playtech те предизвиква – малко код и много забавление само в Codescape!

Жури

null

Стефан Иванов

Стефан Иванов оглавява екипът от архитекти на потребителско преживяване в Infragistics Bulgaria.

null

Павлин Панев

Павлин Панев e Application Services Lead в Indeavr.

null

Десислава Митова

Десислава Митова е Backend Team Lead в Playtech Bulgaria Ltd.

null

Александър Колчев

Александър Колчев е Ръководител сектор „Уеб приложения“ в SmartIT.

null

Михаил Миков

Михаил Миков е Senior Full Stack Developer в Komfo.

null

Ангел Парасков

Ангел Парасков e Devеlopment and Implementation Manager в Software Group.

null

Павел Геневски

Павел Геневски е Research Expert в SAP Labs Bulgaria.

null

Николай Недялков

Николай Недялков е ИТ предприемач с 20-годишен опит като програмист, софтуерен инженер и ръководител на проекти.

null

Мариян Маринов

Мариян Маринов е Chief System Architect в Siteground.com - работодател No.1 за 2015г.

Партньори

Организатор

Софтуерният университет (СофтУни) предоставя качествено образование, професия и работа за хиляди млади хора в една от най-търсените професии в света – софтуерен инженер. Образованието в СофтУни е силно ориентирано към практиката. Изучават се основите на компютърните науки (фундаментални знания), изграждат се практически умения за разработка на софтуер със съвременни софтуерни технологии (бази данни, уеб разработка, клиентски и сървърни технологии, софтуерно инженерство) и се развиват екипни умения. По желание може да се получи и диплома за висше образование (чрез университет партньор).

СофтУни провежда безплатни курсове по основи на програмирането всеки месец и приема нов випуск студенти 4 пъти в годината. Към момента има около 1200 активни студента и по 1000 нови кандидата на месец. Научете повече от сайта на СофтУни: https://softuni.bg.

За контакт

СофтУниадата ще се проведе в Софтуерния университет (СофтУни).

Адрес: София, кв. Изгрев, ул. “Тинтява” 15-17, етаж 2

Телефон: +359 899 55 55 92

E-mail: [email protected]

2015/12/20 23:59:59
Recent Comments
    Archives
    Categories
    • No categories